Titia di Tolve, Voorzitter

Titia di Tolve is opgegroeid in Zuid-Afrika en heeft daar aan de Universiteit van Kaapstad enige tijd zanglessen gevolgd. Haar studie werd in 1972 helaas afgebroken omdat ze met haar ouders terug keerde naar Nederland. Vanaf 1980 volgde ze prive zanglessen bij o.a. Bouwe Dijkstra (bekend van het Roder Jongenskoor), Chris Verhoog (opera klas), Franke Dol (conservatorium Groningen) en Donald Gray Miller (auteur van het boek “Registers in Singing”).

Ze heeft in veel operettes de hoofdrollen mogen zingen maar zingt met even veel gemak ook de bekende opera aria’s, musicals en oratorium. Miranda van Kralingen heeft haar gestimuleerd om de liedkunst te beoefenen. Ze nam o.a. deel aan de bekende televisie programmas Una Voce Particolare en Holland’s Got Talent (1/2 finale). Tijdens het `bouwfonds vocalisten concours, won ze een eerste prijs in de categorie “Operette”. In 2008 nam ze deel aan het ouderen songfestival en won daar de “Hans Martinusse Stadsschouwburg” prijs te Amsterdam.

Haar ervaring draagt ze met succes over op haar leerlingen. Titia is in hart en nieren een operette “dier” en daarom wil ze graag dat de operette in Nederland behouden blijft. Om die reden heeft ze samen met Henk en Sandra deze Stichting opgericht.