Ton Goossens, Penningmeester

Ton Goossens, tenor en penningmeester van SON

Ton Goossens

Ton (1957) heeft het operettebloed door de aderen stromen.
Eigenlijk per toeval is hij in de operettewereld terechtgekomen: in Helmond werd begin jaren 90 een projectkoor opgericht met als doel in ieder geval één operette op de planken te gaan zetten. Het noodlot sloeg toe en de vereniging ging ter ziele. Maar er werd al snel aansluiting gevonden bij een jonge vereniging in Nuenen.
Het hele repertoire is daar voorbijgekomen. En vanuit het gevoel voor specifiek operette en het besmet raken met het virus is hij begonnen met het nemen van zanglessen. De eerste zanglerares was Rianne Vogten (geen onbekende op het operettepodium). Werk bracht hem naar het oosten van het land waarbij het lidmaatschap van SERVUS in Almelo eerder geregeld was dat het vinden van passende woonruimte. Bij deze vereniging heeft Ton aan meerdere producties meegewerkt en zijn eerste hoofdrollen vertolkt. Almelo werd Breda en Servus maakte plaats voor De Baronie Operette.
Uiteindelijk via een jarenlang lidmaatschap van Operette Rosmalen toch weer teruggekomen bij de opvolger van De Baronie Operette, Het Brabants Operettekoor: een enthousiast gezelschap dat enorm aan de weg timmert met veel optredens, en niet alleen in de regio Breda.
Ton is o.a. gecoacht door Kay Jensma uit Borne, Hein Meens uit Amsterdam en Henk Kooijmans uit Schijndel.
Sinds het eerste levenslicht van SON is Ton betrokken en vertolkt hij bij optredens de mooiste aria’s en duetten. “Je moet je publiek raken, jouw muziek moet emoties oproepen”.
Enkele jaren geleden is hij tot de Stichting toegetreden en vervult hij het penningmeesterschap. Daarnaast geeft hij samen met Berry Reijnen de voorzetten voor de programmering.

Muziek raakt, maar operette verbindt!

tongoossens1@gmail.com